...::جالب و متفاوت::...

............::دنیایی متفاوت را با ما تجربه کنید::.............

...::جالب و متفاوت::...

............::دنیایی متفاوت را با ما تجربه کنید::.............

...::جالب و متفاوت::...

باسلام
من در کل مطالب جالب و متعددی را در طول روز مشاهده می کنم
و یک روز تصمیم بر این گرفتم که اگه این مطالب رو دیگران هم ببینن برای اونا هم ممکنه مثل من جالب باشه...
و به نظر من بهترین روش برای انتقال آنها همینه که مطالب رو جمع آوری کرده و در یک وبلاگ منتشرشون کنم.چی از این بهتر ...
شما هم نظراتتون رو درباره ی این وبلاگ بیان کنید
فقط یادتون باشه این وبلاگ موضوعات مختلفی رو در بر خواهد داشت همون طور که از اسمشم پیداست متفاوت عمل می کنه...
امیدوارم از این وبلاگ لذت ببرید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان

 

 پیام رسان یا جاسوسی؟


امام خامنه ای(مد ظله):

دشمنان اسلام بیدارند و منتظر غفلت ما هستند

تا ضربه خود را در هر بخشی که بتوانند به ما بزنند.


اگر ما به اندازه کافی پیام ها و مکانی که هستید را مورد تحقیق قرار دهیم

و از هوش مصنوعی استفاده کنیم،می توانیم پیش بینی کنیم که شما می خواهید به کجا بروید.

 

                                                                                                   " اریک اشعیت(مدیر گوگل) "

.........................................................................................................................................................................

 

  اسفند ماه سال 92بود که "مارک زاکر برگ" مالک شبکه اجتماعی فیس بوک با پرداخت مبلغ نجومی 19 میلیارد دلار پیام رسان موبایلی واتس آپ را خرید.

  هر کاربر واتس آپ126هزار تومان به فیس بوک فروخته شد

Whats app

  واتس آپ برنامه پیام رسان موبایلی است که حدود 450 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و شمار کاربران آن در 12 ماه گذشته دو برابر شده است.هر روز حدود یک میلیون کاربر جدید به واتس آپ می پیوندند.دست اندرکاران واتس آپ پیش بینی می کنند تعداد کاربران این اپلیکیشن در سال 2015 به یک میلیارد نفر برسد.

  وقتی تعداد مبلغ 19میلیارد دلاری معامله فیس بوک و واتس آپ را تقسیم بر تعداد کاربران آن می کنیم متوجه می شویم شرکت صهیونیستی _آمریکایی فیس بوک هر کاربر واتس آپ را بیش از 126 هزار تومان خریده است.

  محبوبیت سرویس های پیام رسان چت در خبر رسانی از فیس بوک بیش تر شده است.7تن از10 کاربر واتس آپ هر روز با این اپلیکیشن، آنلاین می شوند؛


فیس بوک

   واتس آپ از این نظر از فیس بوک هم موفق تر است.

 گذشته از این نوجوانان 16 تا 18 ساله که تاکنون موتور محرک فیس بوک بر شمرده می شدند، دیگر علاقه چندانی به عضویت در این شبکه اجتماعی ندارند.خرید واتس آپ می تواند واکنش "مارک زاکر برگ" بنیانگذار فیس بوک به تحولات یاد شده باشد تا سلطه به کاربران خود را از دست ندهد و کماکان عنوان تأثیر گذار ترین صهیونیست را یدک بکشد؛ چرا که مارک زاکر برگ موسس فیس بوک ، بر اساس اعلام روزنامه«اور شلیم پست» تأثیر گذار ترین صهیونیست شناخته شده است.

 مارک زاکر برگ سال گذشته اعلام کرد« مأموریت جدید» خود را آغاز کرده است.

او در شرح مأموریت جدیدش گفت، با محوریت تلفن همراه قصد دارد 5 میلیارد نفر را در سراسر جهان به شبکه صهیونیستی خود اضافه کند.چندی پیش با انتشار خبر خرید واتس آپ و شرکت انگلستانی اسکنتا که تولید کننده پهباد است و اضافه شدن شرکت های سامسونگ و اریکسون و نوکیا به پروژه این شرکت ، مشخص شد برنامه های رژیم صهیونیستی برای اشغال الصاق سرزمین های مجازی دیگر به خود ، وارد مرحله اجرا شده است.

 

Whats appمالک واتس آپ کیست؟

 مالک و ایده پرداز اولیه واتس آپ، "جان کوم" یهودی اکراینی تبار است که پس از مدتی همکاری با شرکت یاهو و تلاش نافرجام به همراه بریان اکتون برای همکاری با فیس بوک، به فکر راه اندازی سرویس واتس آپ می افتند.

 وی در ابتدا تلاش کرد تا نرم افزار جدیدی برای گوشی های آیفون طراحی کند و بعد از مدتی نرم افزار خود را برای پلاتفرم های دیگری مانند بلک بری آماده کرد.

  جان کوم ، صهیونیست اکراینی تبار است که پس از مهاجرت و خروج از محیط ضد صهیونیستی اکراین، به آمریکا رفت و عضو موسس بنیاد همکاری های فعالان یهودی تکنولوژی های برتر شد.

 

واتس آپ مبلغ جریان مسیحیت صهیونیستی شد

  بر اساس گزارش ها، شبکه های مسیحی فارسی زبان که پیش از این با استفاده از شبکه اجتماعی فیس بوک به دنبال افزایش و گسترش اعتقادات خود بودند، در جدید ترین فعالیت های خود به وایبر و واتس آپ روی آورده و از این پیام رسان ها جهت نشر عقاید انحرافی خود بهره می گیرند.

  براساس این گزارش در حالی که شبکه اجتماعی صهیونیستی فیس بوک دچار سقوط شده و متعاقب آن روند جمع آوری اطلاعات مردم دچار اختلال شد، اقبال اردوگاه صلیبی به شبکه واتس آپ بیشتر شده است.

 بر همین اساس دو شبکه اجتماعی وایبر و واتس آپ وسیله جاسوسی صهیونیست ها شناخته شده اند. چنان که ارتش مصر اجازه استفاده از این دو شبکه اجتماعی را به سربازان خود نمی دهد.

  با توجه به ماهیت و تفکری که در پشت پرده این شبکه ها وجود دارد کاربران ایرانی باید در عضویت و استفاده از چنین شبکه هایی دقت لازم را داشته باشند تا حریم خصوصیشان تهدید نشود.

 

چرا مرغ همسایه برای ما غاز است؟

  در حالی که برخی از کاربران ایرانی فیلتر شدن پیام رسان هایی چون واتس آپ را غیر منتطقی می دانند و خطرات آن را جدی نمی گیرند، چندی پیش دایره امنیت اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی استفاده از واتس آپ را ممنوع کرد.

  دایره امنیت اطلاعات ارتش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی با صدور حکمی استفاده سربازان از برنامه « واتس آپ» که در گوشی های هوشند بسیار شایع بوده را ممنوع کرده است.

  ارتش رژیم غاصب صهیونیستی علت ممنوعیت استفاده سربازان از واتس آپ را احتمال افشای اطلاعات امنیتی عنوان کرده است.

 

viber نرم افزار های پیام رسان یا جاسوسی؟؟؟!!!!

اگر فکر می کنید که وایبر یک اپلیکیشن معمولی و همچون دیگر برنامه های این رده است،سخت در اشتباه هستید. وایبر میدیا شرکتی مستقر در اسرائیل است که مراکز توسعه ای در بلاروس و قبرس دارد. این شرکت را " تلمن مارکو"،کارآفرین اسرائیلی-آمریکایی، دانش آموخته علوم کامپیوتر دانشگاه تل آویو و عضو سابق نیرو های دفاعی اسرائیل تأسیس کرده است. تعداد کاربران این شرکت در نوامبر سال 2013 به 175 میلیون نفر رسید. کاربران این شرکت در سپتامبر 2012 صد میلیون نفر و در دسامبر2012 صد و چهل میلیون نفر بود.کاربران در روز حدود 10میلیون مکالمه با میانگین 2میلیارد دقیقه انجام می دهند و بیش از 6میلیارد پیامک در هر ماه به دیگر کاربران وایبر ارسال می کنند. مدل چرخه سرمایه شرکت نامعلوم است؛ تبلیغات یا هیچ منبع درآمدی ندارد. حال سوال این است که

این برنامه با چه هدفی،به صورت کاملا رایگان در اختیار 140میلیون کاربر در نقاط مختلف جهان قرار گرفته است؟

 

  این شرکت در فرم عضویت نوشته است:نرم افزار وایبر فایل صوتی مفصلی از مکالمه هر تماسی را از همه تلفن ها و شبکه ها بدست می آورد تا درک بهتری از عملکرد شبکه و جزئیات آن از نظر تعداد مکالمه های کاربران و مکان های تماس و زمان مکالمه ها و نوع شبکه استفاده شده ، داشته باشد.

 افزون بر این فرم عضویت، پس از نصب وایبر بر روی گوشی خود، باید شماره موبایلتان را تأیید کنید، فرایند تأیید شماره موبایل توسط وایبر از طریق ارسال SMS به شماره شما انجام می شود و اینجاست که وایبر می توند از سرویس های تلفن همراه شما استفاده کند!

  البته شاید به واقع وایبر مقصر اصلی در این موضوع نباشد و مقصر اصلی را باید کاربرانی بدانیم که بدون خواندن فرم عضویت بر روی گزینه "موافقم" کلیک می کنند.

instal

  «هدف از راه اندازی این نرم افزار رایگان، سودآوری یا آگهی نیست، بلکه جاسوسی از کاربران است.»

 

    عکس های شخصی ، شماره تلفن همراه ، موقعیت های مکانی ، حلقه های ارتباطی دوستان ، فامیل یا رده بندی نوع ارتباط هویتی ، فیلم های شخصی ، صدا و نوع صدا (بر اساس هویت است زیرا بر اساس پردازش های آتی می توانند مکالمات و ارتباطات صوتی شما از منابع دیگر را نیز شناسایی و طبقه بندی نمایند.)

    این شرکت این اقدام را اینگونه توجیه کرده است که به دنبال اطلاع از هر مشکل فنی و بهبود خدمات یا دلایل امنیتی عمومی است؛ ولی این شرکت فایل مکالمه های ضبط شده را به مدت سی ماه نگه داشته و در اختیار سرویس های جاسوسی قرار می دهد.

   در حال حاضر در ایران بیش از 70درصد جوانان ما تلفن های هوشمند و مجهز به سیستم اندروید استفاده می کنند و حضور دختران 7 تا 15 سال و پسران 9 تا 15 سال در برنامه های چت بسیار می تواند قابل توجه باشد.

   کافی است انسان دارای کمی ذکاوت و حس کنجکاوی باشد تا بتواند به این سلسله اقدامات برنامه ریزی شده پی ببرد.

 ...

 

از طریق چنین نرم افزار هایی و ایجاد ارتباطات گسترده بدون حضور فیزیکی بسیاری از حدود معنوی و ارتباطی برداشته می شود و افراد آزادانه نسبت به بازگویی خواسته ها ، رفتار ها و کنش های اجتماعی روی می آورند. این مسئله باعث ایجاد نوعی چشم و هم چشمی در جامعه ای مثل ایران می شود که مطمئنا علاوه بر افزایش میزان تجملات غیر لازم ، شاید باعث ایجاد خطاهای اجتماعی غیر قابل جبران نیز بشود. بعنوان مثال در ارتباطات دو سویه افراد امکان بحث و گفتمان بر سر مسائلی پیش بیاید که شاید در وضعیت فیزیکی و حضوری حتی از گفتن آن شرم داشته باشند و آن را جزء خطوط قرمز اجتماعی و آبرویی خود بدانند اما مغفول از آنکه این مسئله در این جا به طرز بسیار ماهرانه و با تزریق تشویق مبنی بر افشای اطلاعات و دانسته های شخصی به چنین مسائلی دامن زده شود.

انتشار پیام های غیر اخلاقی و سیر پیشنهادات بی شرمانه که به جوانان در این فضای مجازی صورت می گیرد، خطرات و آسیب های اجتماعی جبران ناپدیری را ایجاد می کند.سوء استفاده و هویت های جعلی که در شبکه های اجتماعی مجازی وجود دارد باعث آسیب های جدی برای نوجوانی که هنوز قابلیت تشخیص درست و غلط را ندارند،می شود.

  

   نکته اساسی در مورد این اپلیکیشن ها، این است که از هیچ سیستم رمز گذاری برای اطلاعات کاربران استفاده نمی کند و گزارش های مختلفی نیز وجود دارد که باعث نگرانی کاربران نسبت به شنود مکالمات آن ها می شود.

در این نوع ابزار های امروزی نکاتی که از بسیاری از کاربران مغفول مانده است سوای مسائل مطرح شده در فوق ، مسائل پشت پرده و نیات دیگر می باشد.

    سرقت اطلاعات و تصاویر، از طریق کاربرهای جعلی، امکان تهدید کاربران ایزارهای چت از طرف سود جویان و هکر ها را فراهم می سازد.گسترش اختلالات روانی، صلب امنیت روانی، بیماری های موبایلی و اینترنتی ، بلوغ زودرس و مشکلات رفتاری از خطرات این ابزار جدید به شماز می رود.

امید است همگی در خصوص این نوع نرم افزار ها دقت بیشتری نموده و به خطرات غیر قابل بازگشت چنین نرم افزار هایی برای بنیان اجتماعی خانواده و فرد توجه داشته باشیم.


در آینده اطلاعاتی را هم از نرم افزار های پیام رسان دیگر که خودشان را خوب در دل مردم جا داده اند حتما منتشر خواهم نمود

منتظر اطلاعات بعدی ما باشید



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.